Select your language:

Data Privatliv
Betingelser for Brug
Kontakt
Hvis du har spørgsmål til eventet, skal du kontakte Arrangør eller Tidtager. race|result har ingen information om eventet.
16-08-2017 | Ødsted, Danmark Ødsted løbet

Ødsted Løbet 2017

Der bydes atter velkommen til løb i de naturskønne omgivelser i og omkring Ødsted by. Vi håber igen på stor opbakning fra de mange løbere fra de sidste år, og håber at se en masse nye løbere. Der er igen rutemarkeringer og cyklende guider foran og bag løberne på alle ruter, så alle løbere sikres godt i mål. Løbet foregår med chip tidtagning, og der er medaljer til alle børn under 15 år. Diplom kan udskrives fra nettet derhjemme efterfølgende. Så tag familien i hånden og løbeskoene på, og deltag i et godt socialt arrangement for byen og omegn.
Ødsted Løbet afholdes i år i forbindelse med Brunmosefesten onsdag den 16/8-17 kl. 17.30 fra sportspladsen v/Sønderlund. Opvarmning kl. 17.15.
Efter løbet vil der være mulighed for at købe mad og kolde drikke i de åbne boder og der er hoppeborg til børnene til fri afbenyttelse på festpladsen.
Der er 3 distancer i år:
4,2 km, 7,2 km og 12,0 km
På 4,2 km er der mulighed for at tage hele familien med inkl. klapvogn, hund, cykler, løbehjul.
Pris kr. 80,- pr. startnummer voksen og kr. 40,- for børn under 15 år.

+ 6,25 kr. online gebyr.

Startnumre kan afhentes på pladsen på løbsdagen fra kl. 16.00, hvor der også er mulighed for eftertilmelding mod et gebyr på 20 kr.

Der er frugt og vand efter løbet til deltagerne. Flotte præmier.

For yderligere information se vores facebook side Ødsted Løbet 2017.

Rutebeskrivelse 4.2 km:
Start: på sportspladsen ved Sønderlund til Brunmosefesten
Der løbes ind i skoven ved tennisbanerne, der drejes til venstre ind i skoven, ruten fortsætter hele vejen rundt indtil man kommer ud på Sønderlund.
Der fortsættes mod højre op mod skolen. Følg Sønderlund. For enden af Sønderlund drejes til venstre op ad Birke Allé. Ammitsbølvej krydses og der løbes over på Platan Allé.
For enden af Platan Allé drejes mod venstre af Lysholtvej.
Ammitsbølvej krydses og der fortsættes af Passagen.
Der fortsættes til venstre af Ribevej, hen til Mølkærparken.
Turen går videre til venstre af Mølkærparken, ned af bakken og helt ned i bunden af vejen. (til den nyeste del af vejen)
I bunden af vejen løbes ind af stien til ”det gamle Mølkærparken” og op af bakken igen, der drejes til højre mod Brunmosehallen, som passeres. Der løbes ned på Brunmose, til venstre og herefter til højre af stien ned mod skoven til mål på sportspladsen.

Rutebeskrivelse 7.2 km:
Start: på sportspladsen ved Sønderlund til Brunmosefesten.
Der løbes ind i skoven ved tennisbanerne og fortsættes op på Brunmose, hvor der drejes mod venstre. Der fortsættes helt hen for enden af Brunmose, hvor der fortsættes af grusstien og drejes mod venstre af den lille sti på græsarealet hen mod Birke Allé.
Der fortsættes hele vejen op af Birke Allé. Her drejes mod højre af Ammitsbølvej.
Der fortsættes ud af Ammitsbølvej og videre af cykelstien ned mod tunnellen ved Forsamlingshuset.
Der løbes ind af tunnelen og til venstre op forbi forsamlingshuset.(ad Dusgårdvej)
For enden af Dusgårdvej, drejes mod højre af Elmegårdsvej. Denne følges rundt indtil man når Lysholtvej.
Her drejes mod venstre og der fortsættes af vejen under tunnelen og op mod Ammitsbølvej.
For enden af Lysholtvej drejes mod højre og turen går af cykelstien ned mod brugsen.
Ved brugsen krydses vejen (Ribevej) og der fortsættes af Vesterbyvej ud mod kirken.

Ved kirken løbes mod venstre af Mølkærvej og denne følges helt til enden. (Forbi spejderhuset og videre derudaf).

For enden af Mølkærvej drejes der skarpt mod venstre af Ribevej og op mod byen igen.
Ribevej krydes ved Mølkærparken og turen fortsætter af denne vej.
Turen går videre af Mølkærparken, ned af bakken og helt ned i bunden af vejen.(til den nyeste del af vejen)

Rutebeskrivelse: 12 Km.

Start: på sportspladsen ved Sønderlund til Brunmosefesten.

Der løbes ind i skoven ved tennisbanerne og fortsættes op på Brunmose, hvor der drejes mod venstre. Der fortsættes helt hen for enden af Brunmose, hvor der fortsættes af grusvejen og drejes mod venstre af den lille sti på græsarealet hen mod Birke Allé.

Denne første del følger også 7.2 km ruten.

Ved kirken fortsættes ud af Vesterbyvej (7.2 km ruten drejer mod venstre her).

Vesterbyvej følges nu og der løbes ned af den stejle bakke. Her overgår ruten til grusvej.

Grusvejen følges rundt og går over i Vingsted Skovvej.

For enden af grusvejen på Vingsted Skovvej, drejes nu til højre af Ødsted Skovvej (nu asfaltvej), hvor der løbes op af den lange bakke.Vejen følges nu de næste ca. 2.5 km.
For enden af Ødsted Skovvej drejes til højre af grusstien og der løbes op mod kirken. Ved kirken drejes til venstre af Mølkærvej.

Mølkærvej følges nu (forbi spejderhuset og videre) og for enden af Mølkærvej drejes der skarpt mod venstre af Ribevej og op mod byen igen. Ribevej krydes ved Mølkærparken. Der drejes mod venstre mod Brunmosehallen, som passeres.